Diaľková turistika 2013: Vysoké Tatry

5. - 9. augusta 2013

V roku 2013 nás naše vibramy zaniesli na diaľkovú turistiku do našich najvyšších hôr, Vysokých Tatier. Trasu navrhol Tomcat, ktorý sa jej ale nakoniec nezúčastnil :). Na túto výpravu sme sa vydali v zložení Dominik, kaNEC, Marcela, Mac, Kuny a Mary.

0. deň

Ráno sme vyrazili vlakom do Tatranskej Štrby, kde sme sa ubytovali v kempe Holiday. Vyskúšali sme miestnu kuchyňu, pivo a popozerali sme okolie kempu. Na nocľah sme mali zarezervované dve chatky, v ktorých sme strávili dve pohodové noci.

1. deň

Skoro ráno sme vyrazili zubačkou na Štrbské Pleso a odtiaľ na Kriváň (2495 m n. m.). V nižších polohách sme mali možnosť vidieť poničené lesy po veľkej kalamite v roku 2004. Pred vrcholom Kriváňa sme sa míňali s viacerými turistami. Výstup bol náročný aj pre nadpriemerne vysoké teploty. Výhľad z vrcholu však stál za to. Po spiatočnej ceste sme si dali v kempe vytúženú sprchu a zničení zaľahli spať.

2. deň

Tento deň sme vyrazili vlakom na zastávku Popradské Pleso, odkiaľ sme po asfaltovej ceste pokračovali k samotnému plesu. Tu sme si spravili krátku prestávku na občerstvenie a pokochali sme sa krásnou krajinou. Potom naša púť pokračovala ďalej smerom na chatu pod Rysmi. Pôvodného plánu vyjsť na Kôprovský štít sme sa pre vysoké teploty a únavu vzdali. Dominik ako jediný vyšiel pozrieť aspoň Veľké Hincovo pleso. Po príchode do cieľovej stanice sme boli milo prekvapení vynovenou chatou. Užili sme si komfortnú vysokohorskú kadibúdku s pravým tatranským výhľadom do Mengusovskej doliny. Po vykonaní základnej hygieny sme sa uložili spať.

3. deň

Skoro ráno sme vybehli na vrchol Rysov (2499 m n. m.). Boli sme úplne prví turisti v ten deň na vrchole a preto sa nám išlo ľahšie po nebezpečnom sutinovom teréne. Zakrátko po nás prišiel z druhej strany mladý poľský turista. Vzájomne sme sa pofotili a zišli späť na chatu po bágle. Pri zostupe z chaty sme už míňali davy turistov. Cestou sme sa zastavili na symbolickom cintoríne a schladili si unavené nohy v potôčiku. Pri tom sme sledovali výstup štyroch horolezcov na Ostrvu. Následne sme pokračovali ďalej do Tatranskej Lesnej, kde sme mali objednané prenocovanie v penzióne Erika. Ubytovanie bolo príjemné, ale sklamalo nás, keď nám o deviatej hodine oznámili, že sa bar zatvára, i keď my by sme si ešte radi posedeli pri pivku a prebrali zážitky z predchádzajúcich dní.

4. deň

Ďalší deň sme sa vydali popri Studenom potoku k Rainerovej chate, kde sme sa rozdelili na dve skupiny. Prvá skupina pokračovala podľa plánu na Zamkovského chatu a odtiaľ ďalej Malou Studenou dolinou na Téryho chatu. Odtiaľto pokračovali cez nebezpečné Priečne sedlo na Zbojnícku chatu. Druhá skupina si uľahčila cestu prechodom cez Veľkú Studenú dolinu. Na Zbojníckej chate sme sa potom stretli a ubytovali. Hladní ako vlci sme si dali skvelú večeru za veľmi príjemnú vysokohorskú cenu s 0 % navýšením. Odvážlivci vyskúšali aj mieste kúpele :-) .

5. deň

Posledný deň sme ešte museli prekonať náročné sedlo Prielom. Hlavne zostup bol skúškou odvahy a tí, ktorí majú krátke nohy, sa na stúpačkách potrápili. Potom sme cez Poľský hrebeň a popod Gerlachovský štít zostúpili k horskému hotelu Sliezky dom. Napriek tomu, že sa začalo výrazne zhoršovať počasie, sme po ceste míňali davy turistov mieriacich do hôr. Pri čakaní na dvoch členov výpravy sme si v krčme pri Sliezkom dome krátili čas hraním kariet a popíjaním piva. Cestu zo Sliezkeho domu sme si napokon kvôli začínajúcemu dažďu skrátili po asfaltovej ceste do Tatranskej Polianky. Mali sme veľké šťastie, poriadna búrka s krúpami začala až keď sme sedeli vo vlaku do Popradu, kde nás čakal prestup na rýchlik domov.

Komentár: Kuny a Mary, výber fotiek kaNEC a Maca

hore
o. z. KPT: archeológia, montanistika, speleológia, turistika na Slovensku a v zahraničí